04‏/06‏/2010

ما ورد على بالي




أول أمس صباحا كنت مع العديد من ال "أسماء" و مروة و نورهان و فاتن

بعدها سلمت على إيناس مع هبة

سافرت إيناس و مشيت أنا و هبة وحدنا

اعتبر نفسي من أكثر عشر أفراد عرفتهم حظا في صداقاتهم

على الرغم من عزلتي الاختيارية التي أمارسها لأسباب عدة

إلا أننى أمتلك فعلا قدرا مبهرا من الصداقات الجادة و الحقيقية من وجهة نظري ....

كنت اتحدث مع هبة عن شعور الغريبة الذي يلازمنى و عن العلاقات القديمة التي مررنا بها

و ربطتنا بأشخاص بحكم الظروف و بحكم ما هو متاح

و عن جودة ما حصلنا عليه الآن من أفراد طيبن و نفوس رائقة نشاركهم تفاصيلنا

أفكر دوما في الفنية من حولي و يستهويني الآدميين أصحاب الفنية التلقائية و الظاهرة

و هذا كل ما ورد على بالي و أنا أحاول أن أكتب لإيناس أنها " حتوحشنييييي "

و أن " أحلى الأوقات" كانت من أفضل ما قرأت عن الصداقة

هناك تعليقان (2):

إيناس حليم يقول...

وفيه ناس يا أسماء بنقابلها في حياتنا بالصدفة وبتعجبنا دماغهم أوي.. بنستغرب ازاي حد فاهم الدنيا أوي كدة رغم سنه الصغير، مش محتاج يتكلم كتير عشان يقول للي حواليه أنا أهو لأن نظرة أو قصة أو تعليق منه كفاية أوي لاثبات انه موجود وانه أكبر من ناس كتير أوي حواليه.
ده اللي جه في بالي أول مرة شفتك فيها في الورشة
بعد كدة لما قربت منك أكتر لقيت ان دماغك حلوة عشان انتي روحك حلوة.. شفافة أوي لدرجة انها تشوف كل حاجة صح وفي مكانها أوي..
متتصوريش أنا فرحت بالنوت دي ازاي
انتي كمان يا أسماء هتوحشيني بجد هيوحشني أشوف وأتكلم مع انسانة زيك عشان أشوف الدنيا بعين مفيش زيها كتير..
شكرا بجد

كلام وخلاص يقول...

:)))))))))
العديد من الوجوه المبتسمة
و حمد لله على السلامة