28‏/08‏/2011

قالك تخرج


استلمت تيشيرت التخرج....... كعادة كل الهدوم اللى باشتريها طويل جدا و محتاج يتقصر
الكلمة المكتوبة عليه ميتة تماما و التصميم سيء عديم الروح انا المفروض اكتب الكومنت ده على الفيسبوك للولد صاحب التصميم
اقوله ان تصميمه سخيف آمن زيادة عن اللزوم كأن اللى لابسه بيقول
" أنا متخرج جديد لطيف و مستأنس أنا سعيد بتخرجي متصالح مع الدنيا "
و دى مش حقيقة شعورى فعلا أنا عاوزة رسمه لحد بيشد في شعره و حاجه زى
do u really trust me to treat u ?!!
البشر اللى زى صاحب التصميم ده في دفعتنا كتير أوى عندهم فجوة غبية بين مشاعرهم و طريقة التعبير عنها
توليفات عقلية مش قادرة اتعامل معاها .....طالع عين اهلهم في الكلية و مش عارفين حتى يقولوا " أنا قرفان"
بيبتسموا بسذاجة في وشوش المعيدين و الدكاترة و السكرتارية و الممرضات و العمال و المرضي
و هما فعليا قنابل موقوتة حتنفجر في أول مرة حتتساب فيها مع عيان لوحدها
حاسة انه يوم بعيد جدا كأنه مش حيجي ....اتمنى لو فضلت على الارض اليوم ده
أطلع فوق اكاديمي و أرمي قلة من هناك

عشان تنزل بالتدريج من أول الدور السادس / دور المكتبة / لجنة امتحاني
مرورا بالبارا الباثولوجى الهيستو البيو و التصوير الطبي
عشان تتفتت و تاخد معاها كل النهجان و علامات الاستفهام و اللاجدوى و العبث و التخلف اللى مر علينا في الأدوار دى بالترتيب
أرميها و في الخلفية
it's a new dawn ......... it's a new day........ it's a new life
و سلامتها أم حسن طالما مش أنا اللى حاعالجها



ليست هناك تعليقات: