12‏/03‏/2013

12-3-2013

مش بأجى هنا غير للشديد القوى .....مراحل الوجع القصوى ، 
في كل فترات الحزن عينك بتلقط تفاصيل زيادة عن اللزوم أزيد من اللى ممكن يحتاجه فرد واحد في يومه ،
 او يمكن في الحزن كل التفاصيل زيادة عن اللزوم 
العجز رجع تانى ....
ليه لبست ألوان النهاردة و أنا حأطق من جنابي ؟
ليه كنت باضحك مع رحمة و اقولها اسئلتك صعبة النهاردة و ضحكتى  اصلا صفرا و من غير طعم ؟
ليه رحت الكلية لفيت حوالين مبنى الجراحة و الطوارىء و مشيت ؟
ليه كنا بنقطع فترات الصمت الطويلة الواجبة بكلام ؟ 
ليه اصلا محتاجين نحس اننا ماشيين مع بعض أنا و رحمة و آية مع أننا مش ماشيين مع بعض و لا حاجه و كل واحد في دنيته؟ 

سنتين دول اللى هما 24 شهر ، يعنى 365 + 365 ....عشان حته في جسم واحد احمرت 

قالتلى على سلم المكتبة " انا هنا مش بصفتى أخوان ......، بعدين رفعت صوباعها لفوق أوى و برقت بعينيها و طلعت صوت من المعدة بس أنا أخوان من خمسة و عشريييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييين  سنه!ز"

قالتلى على سلم المحكمة " انا زعلانه انى كذبت على أبويا عشان اجى هنا ....ياريته فلول كنت فهمته ، بس هو ليه كده ...عامة دى حياتى و انا اللى حأشيلها لوحدى ....فيه اكتر من اننا بنتحاسب لوحدنا يوم القيامة 

فخ اسمه ارض ....صدقوا بقى

ليست هناك تعليقات: